FAQ

Herunder vil nogle af de hyppigst stillede spørgsmål besvares:

Hvad går Copenhagen Talents konceptet ud på?

Copenhagen Talents er et helt nyt koncept om særligt talentfulde og lovende individer, som enten bor eller oprinder fra Storkøbenhavn i Danmark.  

Hvad er formatet?

Formatet er, at på mellem kun 5-10 minutter at formidle og folde et talents unikke evner og historie ud, mens vi følger denne på en typisk trænings- og eller hverdag. 

Hvor ofte vil en ny episode blive publiceret? 

Copenhagen Talents produktionsholdet bestræber sig på at præsentere et nyt talent for offentligheden hver 4.-6. uge.

Hvorfor og hvordan blev Copenhagen Talents til? 

Journalist, iværksætter og stifter af Copenhagen Talents, Keyvan Bamdej, sagde ved årsskiftet januar 2021 sit fuldtidsjob op som projektleder for at gå fuldtid ind i sin egen virksomhed “Bamdej Communication” og dedikere en stor del af sin tid til et af hans store drømme, nemlig at på journalistisk vis at arbejde med lovende talenter og formidle deres unikke historier for offentligheden på mellem 5-10 minutter. 

Keyvan lavede en pilot produktion af konceptet med den unge danske tenniskomet Holger Rune tilbage i august år 2020. Fortællingen og portrætvideoen, som ligger på YouTube og har fået en del visninger, bekræftede Keyvan i, at her er et format, som danske såvel som udenlandske seere ville være interesseret i at se. Nu, hvor konceptet er valideret og hjemmesiden er udviklet, glæder Keyvan sig til måned efter måned at møde spændende talenter fra Storkøbenhavn og fortælle deres historier på en interessevækkende måde.

Hvor vil produktionerne blive vist?

Alle de talenter, som deltager i Copenhagen Talents-afsnittene vil få eksponering på YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter såvel som på Bamdej.dk og Copenhagentalents.dk hjemmesiderne. Som bonus og i tillæg får talenterne adgang til de færdigredigerede produktioner og billeder, så de kan dele indholdet med familie, venner og professionelle netværk. Dertil er det Copenhagen Talents ambition at bringe historierne ud til etablerede medier, både lokale publikationer, interesseorganisationer og nationale medier såsom blandt andre Politiken, Berlingske, DR & TV 2.